سرخط خبرها

دستگیری ۲ گوشی قاپ با ۸۷ فقره سرقت در مشهد

  • کد خبر: ۱۸۹۳۰۹
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
دستگیری ۲ گوشی قاپ با ۸۷ فقره سرقت در مشهد
با اعلام چند فقره موبایل‌قاپی در محدوده یکی از بوستان‌های مشهد، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستورکار مأموران کلانتری شفا قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز در این حال‌وهوای پاییزی هیچ‌چیز بیشتر از گشتن در شهر و به‌ویژه بوستان‌ها نمی‌چسبد و نتیجه‌اش داشتن یک آلبوم زیبا از عکس‌های پاییزی در گوشی‌مان است، اما مهم اینجاست که در این گشت‌وگذارها، گوشی‌مان را از دست ندهیم. یعنی بهتر است هنگام گرفتن عکس‌های یادگاری و سلفی یا صحبت با گوشی همراه، مراقب باشیم که دور و برمان چه می‌گذرد و آن‌گاه با خیال راحت از زیبایی‌های شهر در این فصل بهره ببریم. بی‌توجهی به همین موضوع باعث شد چند شهروند مشهدی موبایل‌هایشان را در یکی از بوستان‌های شهر از دست بدهند.

با اعلام چند فقره موبایل‌قاپی در محدوده یکی از بوستان‌های مشهد، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستورکار مأموران کلانتری شفا قرار گرفت. تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه داشت تا اینکه یک فقره موبایل‌قاپی در محدوده بوستان حجاب به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد. در پی این گزارش، مأموران کلانتری شفا به محل اعزام شدند و دو متهمی را که در حال فرار از محل بودند، در اقدامی ضربتی دستگیر کردند. در بازرسی از متهمان که یکی هجده‌ساله و دیگری نوزده‌ساله بودند، دو دستگاه تلفن همراه هوشمند مسروقه کشف شد.

این دو سارق پس از انتقال به مقر انتظامی در روبه‌روشدن با ادله و مستندات پلیس به ۸۷ فقره موبایل‌قاپی دیگر نیز اعتراف کردند. آن‌ها اعتراف کردند که در محدوده بولوار ابوطالب، عبدالمطلب، ایثارگران، هدایت، رسالت و طبرسی‌شمالی به سرقت گوشی‌های همراه اقدام می‌کردند. بعد هم این اموال مسروقه را به فردی مال‌خر به مبالغی بین ۲ میلیون تا ۴ میلیون تومان می‌فروختند، اما پلیس مشهد فرد مال‌خر را دستگیر کرده است و متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

چندی پیش سرهنگ جواد جهانشیری، معاون عملیات انتظامی خراسان‌رضوی، در مصاحبه با شهرآرا بیان کرده بود که انواع سرقت‌ها در شش‌ماه ابتدایی امسال به نسبت پارسال ۱۱ درصد افزایش داشته است و درمجموع سرقت در جدول جرائم، جایی بالاتر از جایگاه چهارم ندارد. در این میان جرائم علیه اموال و اشخاص مانند جعل، انواع کلاهبرداری‌ها، ایجاد مزاحمت و... بیشترین میزان جرائم به‌وقوع‌پیوسته استان در فصل بهار و تابستان بوده است. با این تفاسیر، بیشتر از اینکه نگران سرقت اموالی مانند موبایل و خودرو و... باشیم، بهتر است به ایمن‌سازی و مراقبت از اموالمان بپردازیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->